Voorbereidingen- check! - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jarinke Geurts - WaarBenJij.nu Voorbereidingen- check! - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jarinke Geurts - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen- check!

Door: Jarinke

Blijf op de hoogte en volg Jarinke

20 Januari 2013 | St. Lucia, Castries

Hallo Allemaal!

Super leuk dat jullie me willen volgen tijdens mijn stage in St. Lucia.

Voor degenen die het nog niet wisten, wat praktische informatie:
Woensdag 30 januari om 12:10 zullen Dylan en ik van Amsterdam Airport vertrekken en om 12:15 (lokale tijd) zullen we arriveren in Londen. Daar overnachten we 1 nacht in het hotel op het vliegveld en we vertrekken weer om 9:50 vanuit Londen om vervolgens om 14:40 lokale tijd in St. Lucia aan te komen. Tussen Nederland en St. Lucia zit 5 uur tijdsverschil.

Op 1 augustus om 19:35 vliegen we weer terug vanaf hetzelfde vliegveld in St. Lucia. Om 8:45 (2 aug) zullen we in Londen aankomen en om 10:50 vliegen we verder naar Amsterdam, waar we 13:05 aan zullen komen.
-----
Intro St Lucia & Sandals:
Weinig mensen kennen St. Lucia.. Dylan en ik zelf hadden er ook nog nooit iets van gehoord. Ondertussen zijn wij al veel te weten gekomen over het eiland, en misschien is het leuk om iets over het eiland te vertellen en natuurlijk over de keten waar wij bij komen te werken.

St. Lucia ligt in de Caribbean. De omliggende eilanden zijn: Martinique, Barbados, St. Vincent and the Grenadines, Dominica en Grenada. Aan de rechter kant bevindt zich de Noord-Atlantische Oceaan en aan de linker kant ligt de Caribische zee.
In St. Lucia worden 4 talen gesproken. Engels, Spaans, Frans en Creools. De laatste is de plaatselijke taal.
Het is onder bewind geweest van de Engelsen en de Fransen, vandaar dat je deze invloeden kunt terugvinden in de cultuur.
Bijvoorbeeld biedt de Luciaanse keuken veel Franse gerechten, maar ook is er in veel hotels een echte Engelse pub te vinden met de daarbijbehorende gerechten. Ook hebben we gelezen dat er Nederlandse invloeden zijn in de Luciaanse keuken; dus we zijn benieuwd!
Natuurlijk staat St. Lucia als eiland van de Caribbean bekend om haar rum. Daar gaan we natuurlijk even goed van profiteren met lekkere cocktails, haha.
Het eiland zelf is ongeveer 3x zo groot als Texel. Niet zo heel groot dus..
Ik zet er nu alvast een paar plaatjes op van St. Lucia, maar er zullen natuurlijk nog veel real-life foto's volgen!

Sandals Resorts *****:
Sandals is een grote hotel keten dat bekend staat om haar hoge service niveau en tegelijkertijd all-inclusive concept. Het eiland St. Lucia is vooral bekend bij de Amerikanen, en wordt veelal gebruikt als 'Honeymoon-destination'. Sandals is daarom gericht op jonge stellen, en heeft veel bruidssuites. Er zijn 3 verschillende Sandals-hotels in St. Lucia. Dylan en ik weten beiden nog niet waar we precies terecht komen. Dat krijgen we waarschijnlijk aankomende week te horen.
Dylan zal zich voornamelijk bezighouden met de F&B (Food and Beverage). Bijvoorbeeld: het restaurant, de bar of roomservice. Ik zal mij 3 maanden bezig gaan houden met: "Weddings", de bruiloften organiseren. En de andere 3 maanden ga ik "Sales" doen. Dus min of meer de verkoop/marketing van het hotel.

Onze stage begint 5 februari en we komen de 31e aan. De eerste 5 nachten slapen we in een hotel in Castries-city (Hotel Chez-Marie-Alish), de hoofdstad van St. Lucia, en gaan we even lekker vakantie houden.
Tijdens stage verblijven we in een appartementencomplex in- of buiten Sandals. Het is nog onduidelijk waar, of we in het zelfde appartement slapen en of we überhaupt in hetzelfde hotel werken. We merken nu al dat de mentaliteit daar heel anders is dan hier in Nederland. Voor mij vooral een hele uitdaging.

Ik hoop jullie op de hoogte te houden de aankomende 6 maanden, tijdens mijn verblijf in St. Lucia.

• 20 Januari 2013 - 13:38

Papa En Sylvia:

Gaaf!
    We vinden het heel leuk om op deze manier van jullie "mazzelkonten" mee te mogen genieten. Maak er wat van, dit vergeet je nooit meer...
    Wie krijgt nou zo'n kans? Jullie zagen 'm en grepen hem, super!

Tot schrijfs,
    Papa en Sylvia

• 20 Januari 2013 - 14:03

Ramona:

Jullie hebben in zeer korte tijd heel veel voor moeten bereiden. De 'te doe'lijstjes keurig in computer bijgehouden. Nu nog de laatste dingen regelen/ doen en dan..... lekker uit het koude Nederland op naar St. Lucia. Als je de foto"s ziet lijkt het me geweldig . Je zou bijna vergeten dat jullie daar op stage gaan.
    Ik hoop dat het een geweldige ervaring wordt ! Aan jullie zal het niet liggen !
    Heel veel plezier !

Ramona

• 20 Januari 2013 - 14:07

Jarinke Geurts:

Lieve reacties! Dankjulliewel. xx

• 21 Januari 2013 - 10:18

Thea Diederik(OMA):

Wat leuk, Jarinke, zo'n verslag!Helemaal top!
    Opa en Ik moeten er toch aan wennen een kleinkind zo ver weg!
    Maar.....we gunnen het jullie van harte en wij weten zeker, dat het
    een hele belevenis wordt! Het is echt weer om uit Nederland te vertrekken!
    We hopen maar, dat het a.s. zondag goed pad is om naar Deventer te gaan!
    Doei tot zondag!!!!!!!

• 21 Januari 2013 - 16:49

Liona:

Hey Meis,

Wat ga ik je missen zeg!! Maar superleuk dat je gaat doen wat je wilt en dat samen met je liefste vriendje ;) Was ook veel moeite voor nodig maar dan heb je ook wat ;)
    We houden elkaar op de hoogte en zien elkaar nog snel!!!

Liefs <3 xxx

• 31 Januari 2013 - 22:21

Maurice:

Jarinke en Dylan,
    Ik hoop via deze site een beetje mee te mogen genieten van jullie ervaringen. Jullie hebben vooraf heel wat moeten regelen en nabellen. Vandaar dat jullie deze mogelijkheid tot ervaringen opdoen dik verdient hebben. Geniet er ook van, de 6 maanden zijn zo om.
    Groeten uit het regenachtig Nederland, Maurice

• 01 Februari 2013 - 16:45

Karina:

leuk verslag, ga het de komende maanden zeker lezen. geniet nog even van jullie vakantie. en voor vololgende week veel werk en stage plezier.

• 03 Februari 2013 - 14:48

Carla:

Leuk om jullie te volgen, dus blijf vooral zulke leuke verhalen schrijven! De foto's zien er geweldig uit, geniet er heel erg van...... Veel plezier en de groetjes, ook van Kevin en Tim