Een maand voorbij.. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jarinke Geurts - WaarBenJij.nu Een maand voorbij.. - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jarinke Geurts - WaarBenJij.nu

Een maand voorbij..

Door: Jarinke

Blijf op de hoogte en volg Jarinke

10 Maart 2013 | St. Lucia, Castries

Hallo iedereen:)

In mijn laatste verslag schreef ik dat ik blaasontsteking had.
Ondertussen is dit overgegaan in een nierbekkenontsteking ondanks de 7-dagen durende kuur antibiotica. Ik moest weer terug naar de dokter en ik moet morgen een echo laten maken in het ziekenhuis. Dat wordt weer een hele onderneming dus, aangezien ik daar nog nooit ben geweest. Dit gaat me natuurlijk ook heel veel geld kosten, ongeveer 200 euro ben ik in totaal kwijt. Maargoed, ik kan dit natuurlijk niet laten verwaarlozen anders wordt het nog erger.

Ik vroeg aan de dokter een briefje (sick leave) waarop staat dat ik maandag dus naar het ziekenhuis moet. Vervolgens schrijft hij op de brief dat ik 5!!!!!!!!! dagen niet moet werken. Dat is een hele week niet werken dus een hele week geen geld. Als ik deze inlever moet ik verplicht 5 dagen thuisblijven, maar dat houd ik nooooit vol. Ondertussen gaat het nog niet echt beter helaas. Ik heb ook weer 7 extra dagen antibiotica voorgeschreven gekregen en daar word ik ook al niet echt lekker van. Al met al nogal flink balen dus!

Op werk (afgelopen week) wordt het al wat drukker en ik heb een nieuwe verantwoordelijkheid: het decoreren van de kamers. Het stelt niet echt veel voor, maar ik heb in ieder geval wel 1 uur van de hele werkdag iets te doen. Ik zal ook wat foto's uploaden waarop wat dingen van mijn werkdag te zien zijn.

Verder hebben we weer een cruise gemaakt vrijdag avond, gratis uiteraard. We waren gezellig met de 2 Nederlandse meisjes: Milou en Jamie die ons leven in dit huis een stuk gezelliger maken. Daarna zijn we met z'n allen (de hele groep met interns, zelfs de Chinezen die hun kamer niet uitkomen) naar de streetparty geweest, zie foto's, waar ik vlees heb gegeten waarvan ik zeker weet dat het geen: varken, kip, schaap of koe was.. Ik heb het de rest laten proeven en ook zij vonden het raar smaken. Niet vies, maar anders. We weten nog steeds niet wat t precies was haha, maar misschien is dat ook wel beter. De streetparty zelf was heel opzich leuk. Het was voor ons 4 de eerste keer dat we er heen gingen en we hadden het wel iets groter verwacht, aangezien het hele eiland daar altijd heen komt elke vrijdag. Daarna zijn we doorgegaan naar onze vaste kroeg: Delirius. Hier hebben we nog even verder gefeest en toen was het tijd om naar huis te gaan aangezien we allemaal rond 8/9 uur weer moesten werken.

Aankomende week staan me gelukkig nog 2 leuke etentjes te wachten (Als ik er heen kan ivm mijn conditie). Het eerste etentje is een etentje waarbij Dylan en ik zijn uitgenodigd door vaste gasten van het hotel om gastrvouw en gastheer te zijn, lees: beetje meelullen, beetje cocktails drinken en een 3-gangen diner bijwonen waarna we waarschijnlijk eindigen in de piano bar (bij uitzondering- een hotelbar). Dat drinken zou helaas voor mij niet meer opgaan ivm antibiotica, maargoed het wordt vast een gezellig avondje des al niettemin. We moeten ons hierbij representatief (lees: zo chique mogelijk)voorstellen en daarbij hoort een elegante nieuwe jurk (van de duty-free shop op het resort).. hihi. Dylan gaat uiteraard in pak.

Het 2e etentje is wat persoonlijker, met ons weddingteam; 7 collega's en ik. Dit ook bij Sandals, maar dan bij een ander hotel in Saint Lucia: Halcyon. Hier schijnt het beste specialistische restaurant (alleen op reservering) van alle Sandals hotels in St. Lucia te zitten. Ik ben super benieuwd en kan niet wachten tot ik zo veel lekkers kan bestellen als ik wil. (All-Inclusive 5 sterren restaurants).

Ik heb al heel veel foto's op facebook gezet aangezien ik daar zoveel foto's kan uploaden als ik wil. Voor degenen die geen facebook hebben zal ik hier ook nog de leukste foto's uploaden.

Ik mis NL al wel een klein beetje, maar ik hou het hier nog prima uit.
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs & groetjes uit Saint Lucia (27 graden Mwuahaha)

• 10 Maart 2013 - 21:56

Ria:

Hoi Jarinke, het zit je allemaal niet mee zo te lezen. Ik wens je heel veel sterkte toe en natuurlijk heel veel beterschap. En ik hoop dat je dat ook echt aan het genieten en natuurlijk aan het leuke werk toe komt. Een dikke knuffel vanuit Steenderen. Groetjes Ria XX

• 11 Maart 2013 - 10:40

Lieke:

Hee Jarink!
    Het klinkt al wel wat positiever!
    Alleen balen van die nierbekkenontsteking, nu maar afwachten hoe het verder gaat! (maar denk: Alles komt goed!;) Ik blijf jaloers wanneer ik de foto’s bekijk!
    Hou je sterk meid en die ontsteking gaat ooit wel eens weg, succes en heel veel liefs!

• 11 Maart 2013 - 12:00

Carla:

Hallo Jarinke,
    och meid, je krijgt het wel voor de kiezen daar..... heel veel sterkte met je nierbekkenontsteking
    en hopelijk voel je je snel weer de oude.
    Geniet ervan daar, als je je weer beter voelt en blijf vooral schrijven.... want het is erg leuk.
    Groetjes Carla

• 15 Maart 2013 - 16:57

Ramona:

Hallo Jarinke en Dijlan,

Het is hier nat en koud .Als ik de foto's bekijk van jullie van de cruiseboot lijkt me dat fantastisch !
    De etentjes zijn ook niet mis !
    Jarinke blijf veel drinken ( WATER/THEE/ ENZ.) dan hoop ik dat die buikpijn eindelijk verdwijnt ! Zelfs ik heb er genoeg van ! Blijf genieten met z'n tweeen ! Daarom zijn jullie immers ook een beetje daar.

Lieve groetjes Ramona

• 17 Maart 2013 - 00:32

Opa En Marijke Doetinchem:

Hallo Jarink en Dillan
    Het is hier Zaterdagavond 24.00 uur en we hebben nog mooi even tijd om even te reageren op je laatste mail.Wat leuk dat wij elke keer een verslag van jullie wel een wee ontvangen
    Je hebt nu je kuur van 7 dagen er op zitten en ik hoop dat die kuur het gewenste resultaat heeft.
    Maar gelukkig zien we dat jullie ook nog kans zien om wat leuke dingen mee te maken op het eiland .
    Fijn voor Jarinke dat Dillan ook daar is want dan vang je wat tegenslagen makkelijker op.
    We zijn benieuwd of jullie met die Chineese meisjes nog wat meer contact hebben gehad.
    Overigens zijn wij uiteraard nieuwsgierig nog eens te horen(als jullie terug zijn) hoe het gaat in dat wereldje waar zoveel nationaliteiten bij elkaarkomen .
    In de mail van je moeder zag ik dat je veel moest drinken,maar met grote lettters WATER.THEE'. ENZ
    Nou OPA kan je melden dat hij zit te mailen met een lekker glas rode wijn(goed voor zijn wintertenen)
    wij willen (virtueeel) met jullie proosten ,want misschien is een glaasje wijn ook goed voor nierbekkenontsteking.
    In afwachting van jullie volgende mail.groetjes Opa en Marijke

• 28 Maart 2013 - 21:54

Oma Geurts:

Hallo Jarinke en Dylan,

Jarinke, ik hoop dat het met jouw gezondheid weer alles goed is. Kun je een beetje wennnen an het land en werk? Zon zal er wel zijn, beter als hier. Hier is verder alles oké. Woensdag (gisteren) was opa Gerritsen hier een kopje koffie drinken en daarna naar je moeder klussen. En toen heb ik gevraagd hoe het moest om jou te kunnen mailen. Jou berichten kon ik wel lezen, heel leuk, maar het lukte niet je terug te mailen. Zo handig met de computer ben ik niet. Gaat het met Dylan ook goed en het werk? Doe de groeten van mij en vooral uit Steenderen.
    Oma Geurts